Historie

In 2014 ben ik voor mezelf begonnen met “De Commerciële Bril”.

De reden van deze naam had te maken met mijn ervaring met commerciële trainingen tijdens mijn loondienstperiode. In deze trainingen werd de te brengen inhoud niet afgestemd op ons als individu, maar als groep. Mijn trouwe collega’s Jeroen uit Den Bosch en Rogier uit Amsterdam waren echter wel hele andere kerels dan ik en ook de regio’s waar we actief waren verschilden enorm qua cultuur en omgangsvormen. Het één op veel brengen van een salestrucje vond ik dan ook redelijk kort door de bocht. Helemaal als je al geen “goochelaar” was. Ik was namelijk geen harde sales, maar zat wel in een business vol cowboys.

Ik heb in de jaren altijd gekeken naar wat het beste bij mij past en in de basis help ik nu andere bedrijven om passend klantcontact te creëren (met o.a. DISC profielen). Er zijn meerdere wegen naar Rome en ook meerdere aanvliegroutes in commercie. Welke past bij jou?

Vandaar “De Commerciële Bril”. Als je een bril draagt, kies je ook één die bij je past.

Ik had het geluk dat ik redelijk snel gekoppeld werd aan de grootste klanten van mijn werkgever, waar ik veel meer mijn ei kwijt kon (samen met de klant bouwen aan lange termijn doelstellingen). In dezelfde periode leerde ik ook veel over de interne communicatie, aangezien klanten zoals, Akzo Nobel, Politie Nederland en Ministerie van LNV uiteraard bediend worden door een accountteam en niet door één persoon. Het afstemmen met de klant, maar ook intern zijn dan cruciale factoren van een goede samenwerking.

Door de vele keukens waarin ik heb mogen kijken heb ik een brede kennis opgedaan hoe organisaties werken en tevens een groot landelijk netwerk opgebouwd. Ook ben ik iemand die tijdens mijn werkzaamheden altijd op de stoel van de klant (of de klant van de klant) ging zitten en dat doe ik nog steeds. De belangen van de betrokkenen in kaart brengen is erg belangrijk om de samenwerking te verbeteren.

Door mijn verzamelde kennis en ervaring kan ik knelpunten in processen makkelijker signaleren en door mijn pragmatische insteek kan ik ook creatief meedenken in het oplossen van deze knelpunten.

Ik geef altijd 100%, maar ga extra “aan” bij technologische-, duurzaamheids- of maatschappelijke onderwerpen.