Training

Met mijn trainingen wil ik praktische handvaten aanbieden die bijdragen aan een het verbeteren van de samenwerking met hun collega’s en klanten door te kijken naar “Communicatie Optimalisatie”.

De DISC theorie is een onderdeel wat ik vaak integreer in mijn trainingen. Er zijn meerdere stijlen in communicatie en gedrag. Vaak ligt de focus op de afwijkingen (zelf had ik het zo gedaan / zo gezegd) en daarmee het niet voldoen aan jouw persoonlijke verwachting. Met communicatie optimalisatie wil ik allereerst inzicht geven in de verschillende stijlen en de sterkten en valkuilen van deze stijlen. Er is geen goed en fout, alleen anders. Door op deze manier je samenwerking te analyseren (zelfinzicht + spotten van je gesprekspartner) verschuift de focus van niet voldoen aan mijn persoonlijke verwachting naar de kracht van diversiteit.

Lees hier meer informatie over de waarde van deze theorie.

Persoonlijk vind ik de DISC theorie een belangrijke basis en daarom neem ik het mee in een groot deel van mijn trainingen. Hieronder een aantal voorbeelden:

  • Welke stijl heb jij in communicatie (DISC theorie)? Inzicht in eigen gedrag en hoe om te gaan met andere stijlen is de basis voor communicatie optimalisatie
  • Hoe kan dit inzicht helpen bij het verbeteren van de samenwerking met je (nieuwe) collega’s? Interne focus!
  • Hoe vertaalt jouw stijl zich in de praktijk naar commerciële activiteiten? Welke natuurlijke valkuilen en kwaliteiten heb je vanuit jouw stijl kijkend naar klantcontact? Externe focus!
  • Hoe kan het inzicht van de verschillende stijlen handvaten bieden om bij verandertrajecten beter te voorzien in de achterliggende behoeften van de verschillende medewerkers waardoor er minder weerstand is?
  • Vergroten van de klantgerichtheid en / of commerciële slagkracht van jezelf en / of je medewerkers (focus op soft skills)
  • Vergroten en beter inzetten van je online (LinkedIn) en offline netwerk
  • Passende pitch en bedrijfspresentatie (je hebt maar 1 kans op een goede eerste indruk)
  • Wie ben je en waar sta je voor? Personal Branding
  • NIEUW!! Online Etiquette training. Hoe gedraag je je online in meetings met collega’s en klanten? Hoe presenteer je jezelf (en je organisatie) online in meetings?

Vaak zijn trainingen ontstaan uit een klantvraag. Dus mocht je een specifieke training in gedachten hebben, maar staat deze er hierboven niet tussen, neem dan contact met me op via contact.