DISC

Bij de ene persoon voel je je direct op je gemak en is er bijna nooit miscommunicatie. En bij de ander lukt het niet om de klik te vinden en lijkt het alsof je continue langs elkaar heen praat. Maar wat nou als het niet lijkt te klikken met je directe collega of die belangrijke klant?

Met persoonlijkheidsprofielen (DISC) worden in eerste instantie de persoonlijke voorkeuren qua gedrag en communicatie bij jezelf inzichtelijk gemaakt. Waar heb je zelf behoefte aan?

Daarna wordt uitgelegd hoe je de voorkeuren bij een ander kunt leren herkennen en hierop kunt anticiperen indien er geen match is met jouw natuurlijke voorkeuren. Dit met als doel om de communicatie en samenwerking te verbeteren.

Met het in kaart brengen van de Commerciële Stijl (als aanvulling van het profiel) wordt verder gekeken naar hoe jouw voorkeuren invloed hebben op de verschillende fasen in een sales proces en waar je natuurlijke uitdagingen en kwaliteiten liggen tijdens klantcontact. Vaak kun je door je kwaliteiten in te zetten je valkuilen verbloemen of  verbeteren.

Zie bij “meer info” een voorbeeld van de Q4 Profiles Persoonlijke Commerciele Stijl profiel.

Je bent trouwens nooit alleen geel of rood, zoals sommige aanbieders je willen laten denken. Iedereen heeft alle kleuren in zich, maar van de ene heb je meer dan van de andere en daarom wil de één eerst weten wat het doel is van bijvoorbeeld een project en de ander wil eerst weten wie de betrokkenen zijn. De volgorde van je voorkeuren is daarom belangrijk om te weten. Hier wordt ook een speciaal hoofdstuk aan gewijd in het profiel.